راه اندازی سامانه استعلام كارگزاران / تنظیم قرارداد تیپ برای کارگزاران در دستور کار قرار می گیرد

به گزارش ریسک نیوز، امروز جلسه هم انديشي كارگزاران و  بيمه مركزي با هدف شناخت چالش های کارگزاران و اتخاذ تدابیر جدید جهت توسعه کارگزاری به عنوان یکی از ارکان شبکه فروش  با حضور حبیب میرزایی ، معاونت نظارت بیمه مرکزی ، رضایی و گروهی از کارگزاران مختلف  برگزار شد.

در ابتدای این نشست  گزارشی از اقدامات انجمن كارگزاران مطرح شد و سپس کارگزاران به بیان چالش ها و مشکلات موجود پرداختند

بر اساس این گزارش مهمترین چالش مطروحه در این هم اندیشی از سوی کارگزاران به شرح زیر می باشد:
١:عدم انعقاد قرارداد كارگزاران با شركتهاي بيمه و پرداخت كارمزد پايينتر از حد ايين نامه ٨٣  توسط برخي شركتهاي بيمه

٢. همكاري چند نماينده از شركتهاي بيمه با یگدیگر و بازي كردن نقش كارگزاري

٣. عدم همكاري شركتهاي بيمه بزرگ با كارگزاران بيمه

٤. كسر هزينه بازديد اوليه از كارمزد كارگزاران

٥. تاخير در ارايه نرخ به كارگزاران

این گزارش می افزاید، با مطرح کردن چالش های کارگزاران ، برخی راهبردها و راهکارها جهت حل این معضلات پیشنهاد شد که عبارتند از :
 

_قرار شد سامانه استعلام كارگزاران نیز راه اندازي شود  و كارگزاران استعلامهای خود را از طریق سامانه الکترونیکی براي شركتهاي بيمه ارسال کنند. گفتنی است این سامانه د رحال حاضر در چهارشرکت به صورت پایلوت در حال آزمایش است .

_درخواست حذف پرداخت كارمزد پلكاني از سوی کارگزاران حاضر در جلسه ارایه گردید.

_درخواست پرداخت كارمزد به بيمه نامه هاي دولتي نیز از سوی کارگزاران مطرح شد .

_پرداخت مشاركت در منافع به كارگزاران هم طلب شد.

 این گزارش می افزاید ،  كسر حق بيمه ی  بيمه نامه هاي پرداخت نشده از كارمزد نمايندگان هم مطرح شد و در نهايت معاونت نظارتی بیمه مرکزی اعلام کرد که  بايد يك قرارداد تيپ براي كارگزاران تنظيم شود تا  اين مشكلات به صورت تدریجی حل گردد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *