چرا "زورمان به خودروسازان نمی رسد " ؟ / ابوطالب قره چماقلو

بیان این عبارت از طرف ایشان دو عکس العمل را در ذهن کارشناسان ذیربط در این حوزه ایجاد می کند :

** تقدیر از صداقت ایشان در گفتار
ایشان بسیار صادقانه از مشکل برخورد با یک مسئله جاری که دو سال پیش شفاف سازی شد و دستگاه نظارت را ناخواسته درگیر آن کرد سخن گفتند .
ناهماهنگی صنفی بین شرکتهای بیمه گر از یکسو ؛ ابزارهای قانونی ناکافی دستگاه نظارت از سوی دیگر به عنوان مهمترین عامل این موضوع ؛ رییس کل محترم را مجبور به بیان صادقانه این عبارت کرد .
 
اما نگاه دیگر :
** نقد از اطاق فکر صنعت بیمه که در این مورد و در حیطه اختیارات جاری  این صنعت  شیوه های حرفه ای حل این مسئله را طراحی نکرده تا بتوان در سایه اقتدار قانونی دستگاه نظارت و با تکیه بر روشهای حرفه ای ؛ صورت مسئله را تغییر داد تا به جای زورآزمایی و پذیرش شکست توسط بزرگترین پشتیبان شرکتهای بیمه یعنی بیمه مرکزی از خودروساز ؛ که میتواند یاس و تسلیم را برای شرکتهای درگیر در این زمینه به ارمغان بیاورد  ؛  به سادگی بتوان خودروساز  را از زمین این کسب و کار خارج کرد .

توان حرفه ای جهت طراحی راهکار در بدنه این صنعت فراوان است ولی درب بسته اطاق فکر در بیمه مرکزی  اجازه پیشنهاد راهکار در چهارچوب آنچه صرفا اساتید اطاقهای فکر این صنعت میدانند را میدهد و راهکارهای خارج از دانسته های این عزیزان حتی اجازه مساعدت به رییس کل محترم را نیز نمی یابد.

پیشنهاد صدور بیمه نامه یک هفته ای و موارد مشابه از راهکارهای بسیار ساده و قدیمی است که جز به هم ریختگی در صنعت بیمه و افزایش بدهکاران و حتی زندانیان دیه ؛ ارمغان بهتری نخواهد داشت.

توافق هوشمندانه با پلیس راهور از طریق بکارگیری ابزارهای هوشمند آی تی فیمابین صنعت بیمه و پلیس در حوزه خودروهای صفر کیلومتر ؛ یکی از شیوه هایی است که اگر به اطاق فکر صنعت بیمه راه پیداکند ؛  خودروسازان برای همیشه باید با بهره کشی از این صنعت خداحافظی کنند …

ابوطالب قره چماقلو
کارشناس بیمه های خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *